Wednesday, December 28, 2011

RINTIHAN QOLBU KU

Ya Allah,...bantulah aku kerana aku rasa sungguh sakit...
Ya Allah,...bantulah aku ketika aku sedang merasainya...
Ya Allah,...bantulah aku ketika aku disentuhi keperitan...
Ya Allah,...bantulah aku untuk menahan kesedihan...
Ya Allah,...bantulah aku ketika aku gigih berdiri dalam tiada daya...

Disaat kelemahan menyapa,...kekuatan bersedia,...
Disaat kesedihan mengundang,...kegembiraan menanti,...
Disaat kegelapan menjelma,...sirna cahayamu tercetus,...

Aku berdiri menggagahi diri,...melepaskan tangis,...melepaskan kesedihan,...melepaskan keperitan,melepaskan kekecewaan...
Kerna daya aku membimbing aku untuk berdiri pergi...menuju ciptaanmu yg sedang menanti...bersama hati yang parah,...juga tubuh yang longlai...
Itu bukan menjadi sebab untukku beralah menghadapi...

Aku bertemu dengan suatu penantian,..kekuatan,kegembiraan,sirna cahaya...
Yang mengembalikan aku dalam ketenangan...
Kenikmatan kasih sayangmu,...cukup aku rasai...

Kini aku mampu tersenyum,...kerana kenikmatan itu menemani aku...
Didalam tiada berdaya,ia tetap jua disisiku...
Ya Allah,...betapa tinggi akan kesyukuran yang aku panjatkan,..
Tiada dapat aku bandingkan akan kenikmatanmu...

Namun aku tetap mensyukuri...mensyukuri kerana kesakitan yang kau beri...
Sebenarnya adalah kekuatan Iman dan hati...
Moga tangisanku ini bukanlah sia-sia....
Aku pasti,...ianya sebuah jati diri.....

Alhamdulillah....

No comments:

Post a Comment