Wednesday, December 28, 2011

AKU,CINTA DAN KENANGAN


kehadiran suatu harapan penuh menyingkap perasaan,...
hidup penuh rasa membahagiakan,..
bagai air deras yang tiada perhentian,..
tiada tepian yang merubah arus,..
merasai menikmati keasyikan yang mengagumkan,..

tiada kehadiran keindahan tanpa dugaan,..
kesucian disentuh bagai menyapa memerhati,...
kuntuman terukir menghias senyuman,...
menyerlahkan keakuran keakraban,...
tiada lebih dari melayani perasaan,...

suatu ketika hadir keasyikan datang penuh makna,..
kenyataan kepastian membuai gelora,...
terkaku terdiam memandang penuh tanda tanya,..
diam membisu tapi dengarkanlah suara hati ini berkata-kata,...


 ~~~~~~~~~~~~

 wahai insan,...
janganlah kebahagiaan itu di rombak,...
janganlah keakraban itu dilerai,..
janganlah menghadirkan rasa penuh derita,..

aku bukan milikmu,...
begitu juga dikau wahai insan,..
padamkanlah bayangmu bersama kenangan yang dicipta,...
berikan aku keindahan menjaga cintaku,...
leraikan rantaian keakraban itu perlahan-lahan,...
tanpa ia menyakiti hatiku dan hatimu,..

 Kerna sayang aku korbankan demi kebaikan,..
menetap menyelami hati ini tanpa biarkan ia pergi,...
antara pilihan tidak ditakdirkan,...
hilangkan kasih persahabatan kerana nafsu itu,...

hentikan kegelisahan menyapa jiwa ini,...
menguji kehadiran sebuah kedukaan,...
menggantikan kekusutan dalam ketenangan ini,..

 ~~~~~~~~~~~


 dengarkanlah,...
kenyataan yang menyangkal angan-anganan,..
demi kebahagiaan yang tercipta buatku,...
Kasihkanlah aku tanpa mengusik jiwa dan hati ini,...
kasihkanlah aku tanpa merobek melukai perasaan ini,..
lihatlah mataku,..penuh sayu dan syahdu,..
yang kau ciptakan buatku,...
bukan kerna hati ini ingin melukai hatimu,..
tetapi,....
aku ingin menjadi aku,...bersama kurniaan sejati yang wujud didalam nurani ini,...
demi hati ini yang sayu dan pilu,...
perlahankan hatimu dan mengundurkan diri,...
demi cintaku kepadanya yang sejati,..
maafkan aku kerana pergi membawa diri,...
untuk sesuatu yang aku pasti,...
maafkan aku menzahirkan penuh rasa,...
aku harap kau kan mengerti...
akan kesucian hati ini yang meminta kau pergi...



2 comments:

  1. Tahniah myne... papa doakan agar diberkan kekuatan utk berkarya

    ReplyDelete
  2. Terima kasih untuk sokongan Papagege,sy sgt menghargainya..:)

    ReplyDelete