Tuesday, December 27, 2011

INILAH AKU

Merasai Nikmat kasihnya Allah

Aku  malu untuk bercerita,tetapi ini adalah kenyataannya...Dilahirkan tanpa kasih sayang,aku tetap mensyukurinya.Kerana mereka, aku Dilahirkan didunia yang nyawanya aku pinjamkan dari yang maha ESA.Aku meminta kebahagiaan,bukanlah penyisihan yg telah menjadikan aku insan yg membuka mata...Melihat dunia yang penuh dosa,menerima segala suka dan duka.Aku menyambutnya dengan kesyukuran walau ianya bukanlah suatu keindahan.Tiada keindahan mahupun kegembiraan untuk diceritakan,melainkan keindahan menemui jalan pedoman.Ia hadir bersama hidayah dan cahaya kebahagiaan,...yang menerangkan segala kegelapan..... menempuhi cabaran didalam pacaroba kehidupan.Terima kasih wahai pelindung kurniaan tuhan....mendidikku tanpa batas mengenal agama.Mengenal tuhan yang ESA...walau punya kekurangan dalam bimbinganmu wahai pelindungku,aku tetap merasai kesempurnaannya..pelindungku insan yg hadir dari kurniaan Allah,untukku yg tidak pernah aku sangkakan....Aku menjadi seorang Muslim,yang hidayahnya datang melalui pandangan keindahan yang di lembarkan dihadapan mataku yg terpaku.Aku memerhati penuh sayu dan terharu...apakah inilah permulaan hidayah,...cahaya yang menyinar di dahiku ini?oh! Mungkinkah?Tekad aku tidak pernah akan berubah...menjatikan diri menghayati naluri...penerimaan Allah tetap sejati...Aku kini aku,melayari semangat keagungan Tuhan..,Alhamdulillah,aku mengharungi penuh ketabahan dalam liku kehidupan yang sentiasa di kunjungi ujian...Menambah kekuatan walau dalam kesakitan,aku tetap menempah kekuatan,kekuatan dari Tuhan...Tiada yang akan menyakitiku walau sebesar zarahpun,melainkan kesakitan penyesalan...Tiada penyesalan dalam setiap helaan dalam setiap masa kehidupan,keyakinan aku akan terus mengukuhkan keutuhan keimanan,Bersamanya hadir kecintaanku...betapa besar kekurangan dan kelemahan jika dibandingkan kasih sayangmu Ya Allah,Ya Tuhan....Ungkapan yang selalu setia menemani bibir...meluahkankan kesyahduan penuh keindahan bahasa...Ya Allah,....menahanlah aku melusuri jalan kearah kehadapan menghadapmu....Aku masih menanggung cita-cita demi melihatmu....Izinkan aku meleraikan keindahan dalam ketakwaan yang dikirimkan...menjadi butiran kehidupan yang dikau kurniakan....Aku tetap yatim dalam ujianmu,...tapi aku tidak yatim dalam memperjuangkan keindahanmu....Syukran,Syukran,Syukran....ciptaan  buat NUR dan FAHIMAH..,dilahirkan untuk hidayah,buat seorang insan yang tidak pernah lekang dari kasih sayangmu...Titis airmataku kerana betapa hikmah kejadian kehidupan diriku...walau jauh dari keindahan,tetapi dekat dengan kasih sayangmu...tiada kiraan yang dapat aku hitungkan,cuma pengalaman yang dapat aku lembarkan....Airmataku bukan suatu kesedihan,tetapi suatu kegembiraan....tiada duka buat hambanya ini yang walau selalu ditemani sepi,..hatiku tetap merasai kenikmatan sepi yang hadir mengiringi bersama cahaya penerang hati....itulah apa yang aku rasai kini.....Syukur Alhamdulillah....

By; Nur Fahimah Chan.

No comments:

Post a Comment