Monday, December 26, 2011

MATAHATI

Jgn pejamkankan mataku andai ia sudahpun kabur,...
Janganlah tutup telingaku andai ia sudah pun bengang,..
Tetapi,...
Jangan pula kau menyangka
aku buta dan pekak...
Kerana aku masih punya mata hati yang jauh lebih jelas...
Dan aku juga punya rasa yang boleh 'mendengar'...
Andai kesakitan yang kau ingin dendangkan buat ku,
pastikan dendangan itu tidak membuatmu terleka...
Kerana andai kau terleka,kau akan tergelincir dan merasai sakit itu sendiri...
Jelasnya,aku tidak akan menyertai 'dendanganmu' itu kerna aku punya matahati yang utuh...tapi akan aku menyertaimu merasai kesakitan yang kau rasakan kerana matahati ku juga yang menyuruh...
Ia adalah Seru tuhan dalam hatiku....buta,pekak atau bisu..itu adalah aku walau kenyataannya aku tidak begitu...
Tetapi merasai begitu cukup medewasakan aku...
Maka kini kau tahu mengapa hati naluri aku selalunya betul...ia adalah dari matahatiku....^_^
Allahu Akhbar....

No comments:

Post a Comment