Monday, January 23, 2012

SESEMPURNA CINTANYA


Cintanya terlalu sempurna untukku,
tidak sesempurna aku untuknya
pandangan aku untuknya sungguh bak mutiara diibaratkan
namun tiada pernah aku mengharap akan pandangan indahnya untukku

Hatiku menginginkannya,
namun tiada pernah sedar akan perasaanya
terhadap aku
kerana,
pandangan sempurnanya mengaburi kesempurnaanku
aku terjatuh rebah
bagai nyawa dipulangkan
merasai ketulusan serta kesabarannya tak mungkin menjadi milikku..
inginkan cintanya yang tulus itu,
namun kewujudan diri tidak memungkinkan
memiliki hatinya bagai memiliki muatiara didasar lautan
tiada kepastian yang memungkinkan akan keindahannya itu milikku
masih berharap didalam tiada kepastian
tetap menanti cinta sempurna itu menjadi milikku
cintanya itu adalah yang terindah
tiada kata-kata mewakil bait rasa,
kerana ia hadir dari hati
hatinya,
yang tulus dan suci
sungguh murni pandangan mata hati
indah menusuk qalbuku
namun aku pasti,
suatu pengorbanan kan mengundang
dariku,demi dirinya
demi kebahagiaan dan cintanya
mekar sentiasa dihatiku
walau aku kan tiada pernah menjadi miliknya
buat hatiku juga cintanya...

Published with Blogger-droid v2.0.3

No comments:

Post a Comment