Wednesday, January 9, 2013

PANDANGAN YANG MELIHAT

Hai awak,
ya, awak yang melihat aku,
trima kasih di atas lirikan yang bertuju,
trima kasih di atas senyuman nan terukir,
tika melihat bicara yang mewarna,
kiasnya tiadalah indah,
namun awak memberikan rasa sempurna..

lihatlah pandanganmu itu,
ia adalah sebuah jiwa,
merasai meresap dalam indahnya tersirat diantara bait penuh makna..

awak,..
jangan melihat sesiapa yang aku tujukan,
ianya untukmu wahai insan yang melihat..
ya,...awaklah insan itu..awak semua...
pada setiap mata yang meleret pandangan bersama, mengindah makna luahan penuh penghayatan..
diantara hiasan pujangga bercorak bungaan..
Aku mengalun mengindah BAHASA PUJANGGA..
mengisi memori bersama warna nan berarakan..
hiasilah tawa penuh duka dan cita yang menggamit perasaan..

hai awak insan yang melihat aku,
trima kasih buat pandangan setiamu dalam tatapan kesudian..
ia amat sungguh bermakna..
Mengisi ceritera dikaca mata,
menusuk hati yang berkata-kata,

aku ini penuh kelemahan dalam menagih kudrat bercerita..
namun setia melihat bagai tiada taranya,
didalam memilih cerita citaku buat benakmu,
Seketika aku kaku...

Lafaz ungkapan kasih terungkap syahdu,
Ku namakan kamu wahai insan yang melihat aku,
Ia adalah AWAK itu..

diantara tercipta sekian sebuah pandangan,
walau tidak tercapai sentuhan,
Ia kan tetap didalam genggaman kenangan..

No comments:

Post a Comment